2009. október 30., péntek

Végre itt a nyár.... :)

Október vége van, és 25 fok. :) Pólóban és szoknyában melegem volt ma. :) Ez így nagyon jó, egyrészt, mert gyorsan megszáradnak a ruhák az erkélyen, másrészt meg nincs fűtésszámla. Mondtam én, hogy lehet itt spórolni is... ;) :P

Tegnap voltam egy állásinterjún, de nem sikerült, úgy volt, hogy tegnap felhívnak, de semmi. Vöröskeresztnek kellett volna tagokat toborozni az utcán. Hát jó, nem egy álommeló, de kezdetnek nem lett volna rossz. Mindegy, biztos lesz majd jobb. :) Adtam be önéletrajzot kávézóba, fagyizóba, Nándinak meg egy temetőbe. :) De csak a nappali műszakot mertem beírni... :)

Továbbra is járok a keresztény bibliakörbe, ahová tavaly is jártam, ma velük szerveztünk egy nemzetközi vacsorát, mindenki készített valamilyen finomságot a saját országából. Mi Nándival lepcsákot vittünk, nagyon finom lett, de tényleg. :) (de csak azért mert Nándi pucolta a krumplit) Mind elfogyott egy szálig.

Ja és végül, kárpótlásul, amiért olyan ritkán írunk, leírom az egyik édességet, amit a főzőtanfolyamon tanultunk. Ezt a spanyolok ezen a vidéken nagyon szeretik.

Sült tej (leche frita)

5 ek. liszt
4 ek. kristálycukor
kb fél liter tej
fél citrom héja
liszt és tojás a panírozáshoz
fahéj

Egy lábasban összekeverjük a lisztet és a cukrot, majd apránként hozzáadjuk a tejet, lassacskán, hogy ne legyen csomós. Beletesszük a fél citrom héját (én cikkekben meghámoztam és úgy főztem bele, de reszelni is lehet), és állandó kavargatás közben közepes lángon felfőzzük. (Annyi tejet tegyünk bele, hogy sűrű pép legyen belőle, mikor felforr.) Ha készen van, kivesszük belőle a citromhéjat (ha egészben tettétek bele) kikenünk olajjal egy jénait, és beleöntjük a masszát. Akkora jénait válasszunk, hogy a massza kb. másfél-2 cm vastag legyen. Kihűtjük, és ha kihült, kb 3-4 órára hűtőbe tesszük, hogy jól megkeményedjen. (én egyik este megcsináltam, és másnap sütöttem ki). Ha kihült egy tálcára kiborítjuk, és kb 5x5 cm-es kockákra felszeleteljük. Megforgatjuk lisztben és tojásban, majd forró olajban hirtelen kisütjük, majd még melegen cukros fahéjban megforgatjuk. Jó étvágyat hozzá!

Na most feladtam a leckét, de nem baj, legalább így nem lesz feltűnő, ha riktábban írunk a blogra, mert mindenki a sütikészítéssel lesz elfoglalva. :)

Na megyek, sok sikert a sütihez. Majd írjátok le, hogy sikerült, vagy ha valaki továbbfejlesztette várjuk az ötleteket! ;) Kíváncsi vagyok!

Puszi mindenkinek!

4 megjegyzés:

  1. Nándi!! Boldog szülinapot!
    igyatok sok bort! XD

    VálaszTörlés
  2. Nándi szülinap van?Hát Isten éltessen sokáig!!!!
    Temetőbe????????Tyúha!Ezen kicsit nevetnem kellett:-)Sírásónak???
    puszi nektek!
    Sok sikert!

    VálaszTörlés
  3. Igen, igen, Boldog szülinapot, Nándor;):)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm szépen a jó kívánságokat! ;-)
    Még mi sem tudjuk pontosan mit kellene csinálni a temetőben. Most abban a fázisban vagyunk, hogy ugrunk minden hirdetésre amit meglátunk. Különben ott legalább nincs szükség rá, hogy beszéljek spanyolul. Apu szerint pedig a szellemekkel meg úgyis szótértek. :D
    Majd elválik hogy lesz... ;-)

    VálaszTörlés