2009. november 30., hétfő

Repülő radírgumi

Sziasztok!

Ahogy a Réka bejegyzésére írt megjegyzésemben is írtam, felpörögtek az események. Réka egész nap le van foglalva a nénivel, csak a tanfolyam idejére szabadul, de nekem is jöttek be még tanfolyamok. Múlt héten szerda este az esti nyelvtanfolyamom után beszélgettünk egy lengyel lánnyal, és egy Bangladesi sráccal, akik mondták, hogy ők délelőttönként is járnak nyelvórákra, szintén ingyenes, és szintén önkéntesek tartják, de egy másik egyesület. Ja, és a város túlsó végén van a házunktól. Bár mondjuk kicsit nyújtott lépésekkel 30 perc alatt oda lehet érni. Úgyhogy másnap, reggel már mentem is. Nagyon tetszett. Most akkor így állok: egyik nyelvtanfolyam hétfő-kedd-szerda-csütörtök délelőtt 10:30-11:30 között, másik nyelvtanfolyam hétfő-kedd-szerda 20:30-21:30 között, főző tanfolyam kedd-szerda 17:00-18:00 között, és szerda esténként pedig elkezdtem járni egy órára "angol teázásra". Ezt egy fiatalokból álló egyesület szervez, - ugyanazok, akik a keddi ingyen ebédet is - a célja pedig, hogy mivel a szervezők amerikaiak, meghívják a fiatal egyetemistákat egy teára, vagy kávéra, és közben angolul beszélgetnek, esetleg angol nyelvű filmeket néznek. Úgy gondoltam ezzel kicsit az angolt is kicsit gyakorlom. A múlt hét nagyon jó volt, kifogtunk egy amerikai srácot, akinek be nem áll a szája, egy órán keresztül beszélt hozzánk. Az első 10 percben egy szót se hallottunk ki. Borzasztóan beszélnek az amerikaiak, de aztán a végére javult egy kicsit a helyzet. ;-)

Csütörtök este megint moziba mentem. A spanyolórákat szervező szervezet szervezte... :D (Jól hangzik, csak azért nem javítottam ki), ezt a négy héten keresztül tartó filmvetítést, spanyol tanfolyamosoknak ingyen, melynek az utolsó két filmjére én is el tudtam menni. Mindegyik film valamilyen menekültekkel, különböző kultúrák találkozásával foglalkozott. Érdekes volt, és mindegyik végén az volt a tanulság, hogy az USA milyen piszokul bánik mindenkivel...

A pénteki angolóráim már jobban sikerültek mint a múlt héten, de még mindig sokkal jobbak is lehetnének... A nagyobbik csoport is enyhén szólva eleven, de náluk már úgy néz ki bevált ez a módszer, ahogy most felkészültem. A kicsik viszont borzasztóak voltak. Óra elején, ugyanúgy mint múlt héten, mintha egy kávézóba ülnének be, és elkezdik egymásnak dobálni a cukrokat. Még csak meg sem kínáltak! ;-) (vicc volt...) Aztán meg elkezdtek a papírokkal dobálózni. Egyikük engem célozgatott, és feltűnt neki, hogy mikor eltalált, nem kapott taslit, csak szigorúbban igyekeztem ránézni. Ezen felbátorodva a padtársa radírját csente el, és azzal dobott fejbe. A szigorú nézésemet már nem tudtam fokozni, úgyhogy úgy döntöttem kiküldöm a teremből. Miközben kézenfogva az ajtó felé sétáltunk, végigszaladt a fejemben a sok paragrafuss, mely az ilyen ártatlanul meghurcolt, szegény, jószándékú, tanulni akaró kisdiákokat védve tiltja a  sunyi, alattomos, rossz szándékú tanárnak a gyerekek kiküldését az óráról. Így csak leültettem a sarokba. A többiek kicsit sem szeppentek meg ezen. 3 másodperces hangerőcsökkenés után, ugyanúgy rákapcsoltak. Azon gondolkodtam, hogy a kiejtésemmel semmi gond nem lehet, úgysem hallják. ;-) Próbálkoztam mindennel. Vittem nekik egyszerű szöveget a héten ünnepelt amerikai hálaadás napjáról. Nem jött be. Akkor a keresztrejtvénnyel próbálkoztam, ahol az üres kockákba kellett volna beírni a megadott pár szót. Ezzel már az elején megakadtunk, írni egyikük sem akart, de annál több lyukas, összefirkált, füzet, és szépen megmunkált papírgalacsín lett a dologból. Aztán elővettem az ünnepről szóló 4 soros kis dalocskát, amire az órára utazva a buszon, kitaláltam mozgássorozatot is. Na ez volt az egyetlen, ami bejött náluk. Ezt mindenki próbálta megcsinálni, még a dalra is figyeltek, és próbálták utánozni a szavakat. Hát, szóval ezzel a csoporttal úgy néz ki nem lehet papírt és ceruzát igénylő feladatot csináltatni, mondókákat, dalokat, játékokat fogok keresni, ami talán leköti őket. Na de a másik csoporttal ahogy mondtam már jobban ment a dolog. Hasonló dolgokat csináltunk, náluk a rejtvény is bejött, lefoglalta őket, és szerintem tetszett is nekik. ;-) Apránként majd alakul ez is...

Jé! Ebben a megjegyzésemben, még nem is szidtam a spanyolokat. Higgyétek el ez nem azért van, mert nincs rá újabb okunk, csak mert már nem is szeretnék belegondolni... Jobb nem is foglalkozni vele... De azért nagyvonalakban csak leírom.
Az internet szolgáltató vállalta, hogy ha azt a csomagot választjuk amit választottunk, a telefonvonal díját is ő állja. Mivel a telefonvonal bekötésekor nem sikerült helyesen leírniuk Réka nevét, ezért a netes cég jelentkezett, hogy nem egyeznek az adatok, nem tudja a szerződést így elkészíteni, és addig még a telefonvonalat is fizetnünk kell. Közben a számlánkról már le is vonta a telefontársaság a vonal díját. Ja, de az adatok helyesbítésére kiküldött levelet pedig már vagy 10 napja visszaküldtük, és semmi változás. Holnap megyünk és az asztalra csapunk.
Emellett a neten rendelt mobiltelefonunk sem érkezett meg még mindig. Egy hete rendeltük. Sőt, a boltban a srác még csak utána sem akart nézni mi lehet a gond, azt mondta nem tud segíteni, az interneten rendeltük, ahhoz neki semmi köze, mintha más cég lenne. Igaz kicsit más a neve, mert a "PhoneHouse.es" holnapon rendeltük, ez a bolt pedig "PhoneHouse" néven működik. Ide már nem is megyünk asztalt ütni, már lassan fáj a kezünk...
Na mégegy hír. Októberben 60 euró volt a villanyszámlánk, novemberre most 120 lett. Ugyanolyan használat mellette, mert fűtést (ami villannyal működik) még nem kapcsoltunk. Ide ha a tulaj elhozza a számlát, majd akkor megyünk asztalra csapni, addig pihentetjük a kezünket! :D
De azét borzasztó, hogy az embernek nagyszájúnak, és hőbörgőnek kell lennie, hogy a pénzéért megkapja a szolgáltatást, vagy csak egyszerűen ne nézzék hülyének. Furcsán mennek itt a dolgok. Még az otthoninál is rosszabbul. Ezt nem gondoltam volna.

Na egy jó hír a végére! :) Ma befűtöttünk. :D Nem is gondoltam, hogy ez ekkora élményt is tud nyújtani. Az utóbbi 2-3 napban már eléggé hideg volt esténként, de mióta a dupla villanyszámlát megtudtuk, egyikünk sem merte kimondani, hogy kapcsoljuk be a fűtést. Aztán ma valahogy mégiscsak összejött. Úgy indult, hogy kipróbáljuk egy órára bekapcsoljuk, de végül nem volt szívünk lekapcsolni. Este úgyis olcsóbb... :)

Amúgy remélem nem gondoljátok azt a sok érdekes hír után, hogy rosszul érezzük magunkat. Mi jól megvagyunk. :D De nem semmi ahogy itt működik pár dolog, és ezt gondoltam megosztom veletek is, meg hát ez a blog a mi naplónk is, majd jókat nevetünk egyszer ha visszaolvassuk pár év múlva. ;-)


Ja, igen! Képek! Remélem észrevettétek mennyi új képet töltöttem fel? A képekhez is lehet megjegyzést fűzni, akinek van kedve! ;-) A fellépéseinkről készült képek közt van pár ami nagyon rossz minőségű. Ezeket azért hagytam csak fent, hátha táncos, vagy zenész ismerőseink közül kíváncsiak arra is miket táncoltunk. Ha az arcunk nem is, de a mozdulat azért még kivehető rajtuk ;-) Kellemes nézelődést!

Sziasztok!

6 megjegyzés:

  1. Nándi! király vagy! ne hagyd ám, hogy fejbe dobjanak! :D

    VálaszTörlés
  2. Igyekszem, igyekszem... elhajolni. ;-)

    VálaszTörlés
  3. Hali! Hát a gyerekekkel nem könnyű, tapasztalom én is, mert gyerekekkel írom a szakdolgozatom... de azért nem cserélnék Veled, mert Te igazi kis ördögökkel lehetsz körülvéve. Én jól elfenekelném őket a helyedben és ha kérdőre vonnának, mondd azt, hogy nálunk így szokás... :P Szerintem simán van az a kategória, amire már fel lehetne emelni a tanárnak a kezét... de hát...
    A képek nagyon jók, nézegettem őket, de írni kevésszer van időm. Jó lehetett a magyar kultúrát ottkinnt megcsillantani ;) Büszke vagyok Rátok és Nándi, kitartást neked így, Réka nélkül, de talán még jól is jön nyelvügyileg ;)
    Sok puszi

    VálaszTörlés
  4. olyan jó,hogy ilyen szépen megvagytok és hogy a nehézségekhez olyan pozitívan álltok:-)Kitartást mindkettőtöknek!puszi!

    VálaszTörlés
  5. Hali! Szeretném, ha jelentkeznétek, kezdek izgulni ;) - na jó, nem is, mert nem kell félteni Titeket, de azért jól esne pár sor. Feldobná a vizsgaidőszakot is! :) Sok puszi

    VálaszTörlés